Sunday, April 10, 2011

Suzy dan Suzila ke Port Dickson

Ermmm baru balik dari Broga Hill.. adeh sakit kepala lutut aku nie!! dah tu dah plan ngan Azri nak ride motor pulak. Mana nak pergi?? Azdi ajak pergi PD plak.. fuhh larat ke aku nie?!! So sampai umah, makan nasi pastu siap-siap nak gerak ride pergi PD. Motor dah 2 minggu tak start ni harap-harap ok la.. Pukul 2.30pm aku pun gerak pergi Petronas nak isi minyak, fuhh nasib baik motor skali start je.. cun laa.. Azri dah tunggu aku kat Petronas, siap isi minyak aku gerak ngan Azri pergi Tol Sg. Besi dah plan nak jumpa kat Shell lepas tol tu. Aiseh hujan renyai la pulak, sampai kat Shell Azdi dengan May dah tunggu.. lepak kejap kena donut pulak!!

Dalam 10 min, kami terus gerak ke PD.. terus masuk highway Plus. Bole tahan jugak budak-budak ni bawak laju, okay la ride camni takde la laju sangat or slow sangat.. sedang-sedang hahahaha. Jalan pun smooth jer.. lepas tol Port Dickson, we all lepak sekejap si Azri dah tak tahan nak terkucil dah jalan hujan sejuk je!! hahahaha... Lepak 5 min, kami teruskan perjalanan ke PD.


Di Tol Port Dickson.. amik angin


Sampai PD macam biasa la melepak, usha-usha apa patut.. ramai jugak orang petang-petang nie tengok jam dah kul 5 lebih. We all park motor terus lepak kat gerai mengadap laut.. fuh memang layan!!! kena lai chee kang plak, ermmm syahdu sungguh. Pukul 6 lebih, kami bergerak balik, kami singgah di batu 4.. tengok kedai bundle pastu isi minyak kat Petronas. Tapi sebelum tu motor Azdi buat hal plak, kesian plak aku tengok motor ni geram je tak nak hidup plak.. cesss kena tolak dah hidup okay je besit tak ingat.


Kat PD: sambil membetulkan motor Azdi


We all berhenti rehat kat RnR Nilai, pekena nasi lemak power kat kedai hujung tu.. memang layan panas-panas!! fuhh lepas kenyang dan bersembang bebagai, kami berpecah balik. Sampai Bangi hujan lebat!! alamak aku nampak Azdi berhenti bawah jambatan, aiseh aku malas la nak berhenti ni aku teruskan perjalanan sampai kat depan sikit je aiseh tak hujan pun kering je.. cess sudah kena tipu la hahahahaha. Aku terus ride sampai rumah.. adeh sakit pinggang.


Kesimpulan, memang layan sekali- sekala camni jumpa kawan-kawan dah lama tak ride skali camni.. dah bole maintain bawak motor laju sikit!! hehehehe sepetang dengan kengkawan ape salahnya kan.. kan.. huhuhuhuhu layan.

1 comment:

  1. blk tu mengadu sakit satu badan.. kesimpulan nye.. bini la tukang urut nye~

    ReplyDelete